22 augustus 2012

Kleine Affo!

Vorige week heb ik een kleine top van 20x20 cm. gemaakt tot een wand...... ja, hoe moet je dit eigenlijk noemen? 
Want een quiltje is het niet, het is niet gedubbeld en gequilt, maar het is gespannen op een schildersdoekje van 20x20cm.

Dit patroon (Purple Coneflower)  heb ik gedownload van de site van Silverlinings, een fantastische site met Paper Piecing/ Foundation patronen! De ontwerpster is Linda Hibbert.  www.SilverliningsOriginals.com

Ik had al eerder zoiets gedaan, maar dan veel groter!  Wel met dezelfde soort bloem, de Coneflower, maar van een andere ontwerpster en dan de gele versie.

Deze meet 50x60 cm.

Het is dus ook op een schildersdoek gespannen van 4cm. dik en dat geeft een erg mooi effect!
Dit patroon komt uit een boek met veel verschillende ontwerpers. Ik heb het boek uitgeleend en kan me zo gauw niet herinneren hoe het heet, (houden jullie nog tegoed)

Ik wil jullie ook nog een leuk klein projectje laten zien, dat ik gemaakt heb naar aanleiding van het huisjes virus ;-) een speldenkussentje met het zelfde ontwerp (huisje) maar dan in heel andere kleuren!


Lief hé?

Ik ga weer eens verder, mijn "Christmas Fun" van Lynette Andersen heeft dringend behoefte aan wat steekjes! Het zal niet klaarkomen voor de komende kerst (hoeft ook niet) maar ik wil eens wat "oudere" projecten af gaan maken! Goede voornemens, maar meestal komt daar de klad in, zodra ik weer iets nieuws heb gekocht. Maar ik heb me nu voorgenomen om eerst deze kerstquilt AF te maken voor ik aan de volgende (ook een kerstquilt!) begin. Ahum  ;-))

Tot de volgende blog.


11 opmerkingen:

  1. Ik had hem al voorbij zien komen en ik vind hem schitterend, de gele ook.

    Lief huisje!

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. ik vind deze naam een héél mooie oplossing voor mijn dilemma ;-)) Dank je Yvonne!

      Verwijderen
  3. I loved your nativity quilt on Quilting Gallery. Is there anywhere I could find the pattern. It is beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. thank you for the compliment.
      http://www.paperpanache.com/ecart/Zrecent.htm
      this is the link where you can find it and you can buy it. They called it Nativity......

      Verwijderen
  4. Adrijana, Go for it! Als je een oproepje op je blog plaatst of op het prikbord van de quilten.startpagina, kun je eerste worden! Jouw quilt scheelt maar 6 stemmen met de nr 1. Ik doe ook mee, maar heb dit najaar al 2x gewonnen, en wil nu alleen maar meedoen. Als je wilt, kun je nog stemmen vergaren! Je quilt is mooi genoeg! Succes.
    Groetjes, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je Marjo voor de tip! Ik heb net een oproepje op de prikpagina gedaan, dus ik hoop er het beste van!

      Verwijderen
    2. Oh, zó jammer, ik stond bovenaan op de winning lijst voor de kerstquilt, maar ik ben gedisqualifiseerd! Je mag dus niet via Yahoo of prikpagina om stemmen vragen!

      ------
      Not Acceptable: You may not invite quilters from ANY web-based forum (including Yahoo Groups), including those related to quilting & sewing, to vote for you. Additionally, you may not send out ANY messages to a mass mailing list and invite subscribers to vote for your quilt. It is also unacceptable to use proxy servers in order to vote multiple times for your quilt.
      ------

      Dus een waarschuwing voor iedereen die ook mee wil doen(met een volgend thema)!
      Ik baal er wel van

      Verwijderen
  5. Het spijt me vreselijk Adrijana, dat het zo gelopen is! Ik had beide keren ook een aankondiging op de prikpagina geplaatst, meer met een algemene oproep om de wedstrijd te gaan bekijken dan om op mijn quilt te gaan stemmen, maar toch. Ik heb niet in de gaten gehad dat dit zo niet mocht! Nogmaals, ik vind het heel vervelend. Ik hoop dat je toch een klein beetje troost kunt putten uit het feit dat je quilt toch bovenaan geëindigd is, ook al krijg je er dan geen prijs voor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. geen verwijt naar jou hoor, Marjo! Ik had zelf veel beter op moeten letten!

      Verwijderen