26 oktober 2016

bijpraten

Ik ben begonnen met een jellyrol quilt! Alle repen met de korte kanten aan elkaar naaien met een schuine naad. Daarna alle repen aan de lange kanten steeds aan elkaar. Dan krijg je een mooie verdeling van de kleuren, die allemaal bij elkaar passen omdat ze uit 1 serie komen.


Op een bepaald moment heb je dan een kleine quilt, bij mij was dat ongeveer 150x150cm. Te klein vond ik. Ik wil 'm op het bed in de Camper en dat is een tweepersoons maat! Dus heb ik van de batiks die ik in mijn voorraad heb, de goede kleuren erbij gezocht en dezelfde maatbreedte als de andere repen (2 1/2 ") 25cm lang, aan elkaar gezet. en die haaks aan boven en onderkant genaaid.

 Voor de achterkant had ik een mooie Kaffe Fasset stof, wel lang genoeg maar niet niet in de breedte! Nu had ik al een aantal jaren geleden een Jellyrol van effen stoffen gekocht en daar zaten de goede kleuren in om er op dezelfde manier een extra rand aan te maken!


Deze blokken hebben wij met onze Bee-groep gemaakt voor 1 van onze leden. Ans werd 80 jaar en vroeg of wij als vriendinnen voor haar een herinnerings quilt wilden maken! Dan van elk van ons 1 blok en daar een top van maken! Quilten wilde ze graag zelf doen! Maar met 5 blokken kun je niet een goede maat quilt maken en dus hebben wij haar gevraagd of ze zelf ook een blok wilde inleveren, dan is onze groep kompleet! Zo gezegd, zo gedaan en op haar verjaardag kreeg zij deze top.




 Borduren doe ik ook nog graag en dan neem ik op vakantie altijd wat mee. Ik ben bezig aan een lang borduursel op 10cm breed linnen band, Dat kreeg ik denk ik al 20 jaar geleden van ons petekind en nu eindelijk maak ik er iets mee! ;) Allerlei kerstmotiefjes overal vandaan komen erop! Uit boekjes, Internet, oude motiefjes die ik bewaarde uit de Libelle, enz. Ook de motieven van het randje per week heb ik gebruikt!












 Dit speldenkussen pakketje kreeg ik van een vriendin voor mijn verjaardag. aan de ene kant borduren en de andere kant een quiltSter. Ook tijdens onze vakantie gemaakt!









 Tasjes maken is ook een leuk werkje! Boven zie je het lapje, is zijde in een streeppatroon en dat heb ik doorgestikt met aan de binnenkant de tulpenstof. rits eraan en dan goed in elkaar zetten! Weer een kadootje! ;)

 Dit is ook altijd leuk om te maken, een krans (voorjaar 2016) met narcis bolletjes. Zo leuk om te doen! Straks weer 1, met herfstbloemen,  maken om aan de deur of de muur ernaast te hangen.

1 opmerking:

  1. Een leuk bij praat blogje. je hebt weer heel wat mooie dingen gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen