11 maart 2014

Bijna.......

Ja, bijna ga ik weg voor een weekend quilten! Donderdagmiddag mogen we arriveren en zondagmiddag gaan we weer naar huis.
Ik ben al dagen bezig om mijn spullen bij elkaar te zetten die ik mee wil nemen! ;)
Dát is nog heel niet eenvoudig, ......neem ik wel of niet mijn machine mee?  Ik heb behoorlijk veel handwerk om te doen.......
ik ben begonnen aan het randje per week, maar voeg er ook eigen ideeën aan toe, dus die boeken en patronen moeten ook mee.


Deze moet onderhand ook eens een AFFo worden! Ik moet nog 3 sterblokjes maken én de bovenste engelen rij is nog niet af én de onderste rij (zie je niet) is een arreslee met rendieren, daar moet ik nog helemaal aan beginnen! Dus...................werk genoeg. óok machinewerk, als de blokjes klaar zijn moeten ze aan elkaar en dat doe ik het liefst met de machine!


Deze quilt is bíjna klaar, alleen de linkse blauwe rand heeft nog wat quiltwerk nodig en dan de afwerkbies nog! Je zou zeggen dat dit toch moet lukken! Ik ben hier al járen aan bezig, hij gaat elke vakantie mee. Het was een Panel met veel kleine plaatjes van vroeger, die heb ik allemaal van elkaar los geknipt en ik had in mijn voorraad veel stoffen die er goed bij kleurden. Dit soort kleuren gebruik niet zo vaak meer, ben nu meer van de heldere, felle tinten ;)


Deze quilt ben ik vorig jaar na de zomer aan begonnen en dit is werk wat ik heel graag doe! Paperpiecing / paperfoundation vind ik het leukst om te doen, maar ja, daarna moet je er toch een geheel van maken en dát neemt veel tijd, doorpitten met de hand vind ik ook wel leuk om te doen, maar het schiet niet erg op!


Ik ga ook niet gewoon langs de naadjes, vind ik niet leuk en niet fijn om te doen! Van al die rechte naden maak ik toch weer een wat meer bladvorm ;) Dus het is met krijtpotlood optekenen en daarna quilten, nadenken hoe ik de bloemen wil gaan doen en dan proberen of het zo wordt als ik bedenk. Dus........ik hoef niet stil te zitten!


Van een teveel gemaakt tulpje heb ik nu een schilderijtje gemaakt, extra randjes er aan gezet en gespannen op een schildersdoekje van 20x20cm. Het hangt nu in het kleinste kamertje van het huis! Daar heb ik een plekje waar ik wissel met dit soort kleine quiltjes.


Dit kan ook nog mee, One Block Wonders, .........het zijn allemaal nog losse blokken, een paar jaar geleden heeft Jelly Sloot hier , tijdens een quiltweekend, een workshop in gegeven en ik heb wel alle blokken gemaakt en gesorteerd op een lap, maar....ik ben er nog niet helemaal zeker van of ik het zo wil afmaken, of dat ik het kleiner wil, of....... , ik weet het gewoon niet! Kan ik meenemen natuurlijk en de goede adviezen van de dames aanhoren en misschien kom ik dan tot een besluit!


Dít moet zéker mee, het is 't geschenk voor het Strikkenspel!  Elke deelnemer van het weekend neemt (als zij mee wil doen) een cadeautje mee van ongeveer €5,00 en verpakt dat dan zo leuk mogelijk met een mooie strik erop! Dan gaan we deze pakjes, door middel van een dobbelspel doorgeven, met de nodige hilariteit!

Dan heb ik nog een handigheidje, voor een klos quiltgaren waar de draad té gemakkelijk afloopt!
het is een klos van Yli garen en het is super quiltgaren, maar die draad gaat steeds eraf, er zit geen mogelijkheid aan de klos om de draad vast te zetten! Lastig!
Toen ik op de handwerkbeurs in Zwolle was, ben ik overal gaan vragen om een hoesje wat ik om de klos zou kunnen doen ( niet zo'n vreemde vraag toch?) maar nergens hadden ze het of ze kenden het niet! Maar het bestaat wel voor grote borduurklossen! 
Tot ik bij de stand kwam van, de Gast, een garenleverancier uit Almere. Daar stond een dame die wist precies wat ik bedoelde....maar had het niet bij zich! Na even heen en weer gepraat kwamen we tot de oplossing dat zij het op zou sturen na de beurs, in een envelop. Ik heb 1 euro betaald en 14 dagen later kwam de envelop! 
Wát een service, super!
Én .... het werkt!!!

Nog een paar leuke foto's van quilts die AF zijn, niet van mij maar van Quiltvriendinnen.
Een prachtige quilt, gemaakt door Joke, die elke dinsdag bij mij op de Bee komt. 


(van mij) een klein PPtje, 20x20cm, ook voor het plekje in het kleinste kamertje 


Deze is gemaakt door Ans, ook 1 van mijn vriendinnen van de dinsdag Bee!

Volgens mij moet ik nu maar weer eens wat anders gaan doen ;) 

Tot het volgende blog!


4 opmerkingen:

  1. Je zou minstens een maand wegkunnen iov een weekend. Genoeg te doen.
    Je gaat vast plezier hebben en dat wens ik je dan ook toe! Hej då o kram, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wordt flink doorwerken om alles af te krijgen :-) veel plezier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Adrie, je hoeft je dus echt niet te vervelen.... Enne, ook al ben ik ook van de felle kleuren, ik vind de nostalgische quilt wel erg leuk! Wat een werk zit daar toch in.......
    Fijn weekend en geniet er van!
    Liefs, Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een nijverheid, een deel heb ik mogen bewonderen tijdens het weekend als ik weer eens langs je liep ;-0...

    BeantwoordenVerwijderen